Händer

I dag för 20 år sedan var jag planerad att komma till världen. Det gjorde jag inte förrän en vecka senare, men däremot Mathilda. Vi har firat Dagen med att promenera fram och tillbaks på Skånegatan och vinka käckt till alla bekanta som hade samma eftermiddagsplan. När vi hade gått samma sträcka fram och tillbaks typ fem gånger fick det räcka, M gjorde debut på Systembolaget och jag gick till Lidl på andra sidan gatan. Vi tog med våra inköp (prosecco och jordgubbar tihi) till Susanna och hade det megamysigt tills Mathilda skulle ut lyxrestauranga med föräldrar, Susanna på herrmiddag i Hökarängen och jag hem och göra inget alls. På vägen hem såg jag en kvinna som joggade på trottoaren med någon slags helt sjuka skor med fjädring. Det såg väldigt lustigt ut när hon studsade fram tyckte jag som var lite lullig efter eftermiddagssupandet. Jag utbytte roade blickar med främlingar på gatan vilket är kanske det mysigaste som finns, och så var det sol på kvällen och jag tyckte mig ha det rätt bra. Jag har även blivit av med nackspärren jag lyckades dra på mig när jag sträckte på mig lite för inlevelsefullt i måndags morse. Så extra plus för det.  

 

 

Hehe, nu har jag googlat fram studsskorna, som tydligen heter "Kangoo Jumps". Nu vet jag ju vad som kommer högst upp på önskelistan  om en vecka om man säger så...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback