hitta nån lista

I dag har jag som alltid när jag får feeling och vill blogga, varit bakfull som in i norden. I veckan har jag konsumerat mer alkohol än vad en vuxens kropp och psyke tydligen klarar och jag börjar förstå varför festivalcampingar består av 95% sjuttonåringar och yngre och de få nittonåringar och uppåt som är där mest sitter och surar i utkanten av festivalområdet och typ lagar mat på triangakök. Jag började inte uppleva bakfyllor förrän för kanske två år sedan och sedan dess har dess omfattning eskalerat något otroligt. Dock har vissa av kvällarna den här veckan varit så episka att jag typ kan höra Game Of Thrones-introlåten spelas i mitt huvud när jag tänker tillbaka på dem. Det får alltså anses vara värt det. Nu ska jag göra något jag aldrig har gjort förut (eller jo kanske på bilddagboken när det begav sig) - nämligen fylla i en lista! Alltid nice att få frågor om ens liv riktade till sig även om man själv är avsändaren!
 
vilket är ditt mest använda ord denna vecka?
"Fan vad NICE", säger det så himla mycket, väldigt 2000-taligt uttryck som man nog kommer tycka känns extremt löjligt om några år. Fan vad nice.
 
har du någon fobi?
Har ingen fobi tack och lov men väldigt mycket konstiga neuroser. Är t.ex. superrädd för eldsvådor och tycker att det är "onödigt" med levande ljus och liknande. Gillar inte höga höjder så jättemycket.
 
vad är det godaste du har ätit hittills i veckan?
Bästa måltiden var lätt nu i kväll när jag, Susanna och Allis åt blodpudding med bacon och lingonsylt. Jag hade varit sugen på det hela dagen och så upptäckte jag att hela familjen Moritz-Lindqvist-Vall hade hela frysen full och att de är lika hängivna fans till blodpudding som jag hela bunten. Mina soulmates <3

när kände du dig riktigt nöjd med dig själv senast?

Har känt mig väldigt nöjd med mig själv den här veckan för att jag har lyckats haft så himla KUL och verkligen ansträngt mig för att ha det. Samtidigt är jag missnöjd med mig själv av samma anledning pga. alla de grejer (typ skolarbete) som jag har försummat pga. allt detta roliga.
 
vad tror du kommer bli roligast i helgen?
Nästa helg känns i nuläget väldigt långt bort. Det är i och för sig valborg och första maj nu i dagarna så om det räknas som helg så ska jag väl se en eld eller nåt. Och så hoppas jag att Karin står fast vid sitt ord och har valborgsparty! Det vore KUL.

vilken är din pepplåt för tillfället?
Lyssnar inte på peppig musik över huvud taget. Speciellt inte för att peppa mig själv när jag är ledsen. Då mår jag bara illa. 
 
Eller jo förresten, den här funkar.
(sorry, vet inte hur man gör sådär coolt så att det bara blir som en musikspelare utan bild)
 
vad har du sysselsatt dig med då du har haft dötid i veckan?
candy crush. Klarade precis bana 105 och nu kom det nån jättejobbig.
 
har du gjort/kommer du göra något i veckan som du inte gjort förr?
Få sparken kanske. Måste väl se till att pallra mig till Systembolaget snart också.
 
vad oroar du dig för?
Pengar. Alltid pengar.

vem är den kändaste personen du har sett på senaste tiden?
Hmm vet inte men kan berätta om en dag här om veckan som var helt sick på kändisfronten. Vi såg först Mikael Nykvist och Susanne Reuter på gatan, den där coola finlandssvenska dansaren med roligt hår på taverna brillo och sedan Rebecca & Fiona samt Gustav Reinfeldt på Riche. En skön mix som fick mig att vilja börja hänga mer på Sture-P. Alltid kul att vara starstruck!

vad har varit mest förvirrande på senaste tiden?
Det är väl förvirrande i sig, att ha lämnat tonåren bakom sig.

hur ser dina tre senast tagna webcam-bilder ut?
de tre sista är så klart identiska så jag får väl ta de tre sista från olika tillfällen
här födelsedagsposerar jag men min familjs heliga Graal - nämligen födelsedagsmuggen från Mexiko som man bara får dricka i när man fyller år. Tänkte skriva ett inlägg tillägnat min 20-årsdag men det blev aldrig av. Därav bilden.
Försök nr två lite senare. Fick ingen feeling här heller.
Alltså skräcken när man känner sig helt ok snygg, råkar komma åt photo booth/facetime och möts av detta.
 
FAN vad lång tid det tog att fylla i listan, trodde det skulle vara ett snabbt och smidigt bloggformat att använda när man verkligen, verkligen inte kom på nåt bättre.
 
Hej hej så länge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback