Nu ska jag skriva lite om finska pinnar

 
Hejsan svejsan. Jag sitter här i skolan min och äter finska pinnar, himla gott. Småkakor får mig osökt att tänka på den gångna sommaren då jag i mina mest desperat deppiga ögonblick på äldreboendet jag arbetade på, ytterst diskret smög mig in i fikaköket och tröståt småkakor tills nästa larm gick och jag var tvungen att gå och byta en blöja eller liknande. Det är så skönt att ha ljuva sommarminnen att tänka tillbaks på när vinterhalvåret känns allt för mörkt och bistert.

 

I går var en spännande söndag, jag gick ut på eftermiddagen i avsikt att gå till Susanna och byta tillbaks lite lånade kläder. Mathilda tyckte sedan att vi skulle ta en sväng förbi Indigo som hade galej och ett eller två glas gratis cava kunde jag helt klart tänka mig innan maten. Sedan blev det jätteroligt med ballonger, hundvalpar, amerikanska partymuggar med gratis dryck och ett störtcoolt hiphopframträdande. Mycket lyckat, tyckte vi och deltog med glädje i det bästa av allt, fackeltåget till Babylon som närapå satte hela Björns Trädgård i brand.

 

Kvällen blev i alla fall inte särskilt sen rent tidsmässigt, jag tog mig upp i tid i dag och sitter nu duktigt i skolan, doftandes ljuvligt av pale ale och tobak. Sedan får vi väl se hur många autogiron den här kraxande rösten lyckas kränga i kväll. Gissar på noll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback