Torsdag

Hej hej, Klara här. I dag var tanken att uträtta nödvändigheter och fatta viktiga beslut, vilket har gått sådär. En av frågorna är vilken strökurs jag ska läsa i höst. Planen är alltså att gå på universitet, leka lite vuxen och bränna  studiemedel. Jag funderar nu på om litteraturvetenskap skulle vara fantastiskt roligt eller helt enkelt innebära den slutgiltiga dödsstöten för min läslust. Jag vill ju gärna tro att bara jag sitter där kommer andan falla på men sanningen är att just nu tar jag mig knappt igenom en nyhetsartikel utan att distraheras. Jag tog ett avbrott i grubblandet och gick till blå lotus, tur det för annars hade jag fan kreverat av allt tråk i dag.

Där träffade jag dessa djärva som satt på uteserveringen.

 

Nu är jag hemma igen, hungrig men det finns inte särskilt mycket mat här hemma förutom två kilo frysta lingon jag fick med mig hem från dalarna.  Spisen är täckt av en fastsmält plastask och jag är rädd för ångorna som jag har hört ska vara farliga. Nu vill Isak och hans tonårsgäng att jag ska lämna plats i vardagsrummet. Snart kräver de väl att jag ska ta på mig byxor också, jävla fascister.

 

I går var jag på arbetsintervju på hemtjänstföretaget som Susanna jobbar på, det gick bra så förutsatt att mina referenser inte förstör för mig så är vi kanske snart två som skriver om den spännande tillvaron på Södermalms hemtjänst. Jag är i alla fall hur taggad som helst på att träffa alla förhoppningsvis rara gamlingar i distrikt Katarina-Eriksdal. 20 dagar kvar som tonåring nu, tycker att jag lyckas mycket bra med att krama ur det sista ur mitt vilda tonårsliv.

 

Hej så länge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback