Vårt kontor

TJENARE. I veckan har jag gjort en massa kul, fyllt år bland annat. Jag har inte varit på systemet än, jag var på väg ett tag men sedan kollade jag mitt saldo (21 kronor) och bestämde mig för att vänta tills jag har råd med något annat än en endaste öl. Nu är i alla fall tonårstiden över, skönt och läskigt. Födelsedagen firades i stillhet och i kretsen av de närmast sörjande. Nog så.
 
I går hade jag och Susanna ännu ett spännande cateringuppdrag. Det gick bra och förflöt utan motgångar men jag blev något besviken på konceptet kontorsfest. Jag, som aldrig har varit något liknande (knappt på något jäkla kontor heller) hoppades på lite mer av detta...
 
och lite mindre av  det här
 
.
Skönt häng i  kontorsmiljö
 
..det var ett lugnt och stillsamt cateringuppdrag må jag säga.. Jag och Susanna stod i ett hörn och sedan ett annat hörn under hela evenemanget och väntade förgäves på att Don Draper skulle dyka upp. En man som var där ett tag påminde i alla fall lite om Roger Sterling och framstod i sällskapet som ett under av manlighet och utstrålning. Resten av besökarna var så lame att de typ tog undan och sorterade sin egen disk och lämnade oss helt sysslolösa. En gång spårade det nästan, det hamnade lite chipssmulor på golvet, kunde ha gått riktigt illa faktiskt. En annan rysare var när när en av kaffekopparna saknades för en stund. Underhållningen bestod av ett coverband a la skärgårdskrog och när det bara var vi, bandet och typ fyra kontorsgubbar som inte fattade att de hade tråkigt kvar började vi demonstrativt packa ihop för att åka till Matkultur och lämna grejerna och sedan stressa som aldrig förr till Weekday.
 
Jag har fan aldrig köat så länge för någonting i hela mitt liv och när vi kom in var det roliga (spriten) slut. Jag och huvudvärken åkte hem men ryckte faktiskt upp mig, bytte om och åkte direkt till moderna för efterfesten. Vi hittade Michu i baren, notan blev billig och humöret blev därefter. När det började tackla av stal jag Susanna och Oskar alla chipspåsar vi såg, dealade till oss ett hyfsat taxipris till Skånegatan och tillbringade lite kvalitetstid med Allis och André tills solen började gå upp.
 
 
På min väldigt mysiga promenad hem hittade jag ett påskris som jag plundrade på fjädrar vilket kändes helt rätt i stunden. Torsdagen var en bra dag och fredagen fick en bra morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback