Kött och spark

I dag har jag och Susanna åkt ännu mer spark. Spark är lite som en blandning av en en pulka och en rollator, ett strålande färdmedel helt enkelt. Besitter man tekniska färdigheter kan man montera på en motor för ultimat street cred i norra Dalarna. Det gör inte vi och vi kommer förmodligen inte kunna gå i morgon. Nu ska vi äta middag och sedan fortsätta äta tills vi spyr. De andra ska äta biff och jag ska festa loss på... majs. I dag är sista dagen på februari och således sista dagen som jag inte tillåter mig själv att äta kött. Fantasin när det kommer till spännande vegetarisk mat har inte varit på topp senaste veckan, och kvällens middag blir lite av ett eldprov. Jag har i alla fall hållit mig till vad jag har åtagit mig att göra för en gångs skull, dvs. att äta vegetariskt i en måndad. Det har varit förvånansvärt enkelt men jag kommer inte att fortsätta. Är inte överdrivet sentimental när det kommer till djur osv. Vid midnatt ska jag festa loss på varmkorv med bröd. Vi är hemma vid sextiden i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback