Lördagen den 23 Februari

Hej hej!
I går, efter att ha påbörjat denna fantastiska blogg och hetssupit lite hemma hos mig, så gick jag och Klara ut. Eller ja, "ut" låter något överdrivet, vi gick ca 30 meter till bonden och sen slank vi ner i folkhavet med våra kompisar. Det var kul, jag tror att jag var precis lagom full och jobbig.
 
Jag har avslutat min period som arbetslös som jag haft sen jag kom hem från Kuba, genom en heldag som vikarie på Sofiaskolan igår. Det är bra att jobba på sin egen skola, man får inte alls samma känsla av ångest som hänger i väggarna som man får när man jobbar på andra skolor. I stället för äcklig skolmatsal så luktar det barndom och alla lärare ler och får tårar i ögonen när man möter dem i korridoren, nej okej inte alla men ibland.
Allt är sig likt och fungerar på samma sätt, man känner verkligen att man skulle klara av att gå högstadiet så jävla mycket bättre om man bara fick göra det nu i stället för då. Det är knäppt vilken insikt det är att se högstadieeleverna, allt är exakt likadant fast nu har ungarna Hollister i stället för Wesc och alla håller i en iphone.
Jag kan bli förbannad på mig själv när jag tänker på att jag tillät mig vara en del av systemet fast äeh det var ju så jävla roligt också, saknar att undvika plan tre och cafét om man gick ensam och killarna som bara satt och väntade på nervösa sjuor i korridorerna, de som flinande slängde ur sig typ "hörru öh, vad tycker du om mina byxor?" bara för att få se ångesten i någons ansikte som tänkte "Det är nu det gäller, det är nu dom bestämmer om jag är skön eller inte och allt beror på vad jag svarar". 
Nu får jag betrakta allt det här utifrån men jag vill ju bara hoppa in och vara med. 
 
Nog med deppig högstadieanalys, i dag ska jag inte carpa nån diem utan bara ligga hemma och se på game of thrones ochkänna min solbränna sakta tyna bort, hoppas på att Allis inte lämnar hemmet så jag får någon form av socialt utbyte och sen i kväll gå på Mathildas inflyttningsfest där jag måste dricka varannan vatten och gå hem tidigt eftersom jag ska befinna mig på Alleris Hemtjänst Södermalm 07:30 i morgon bitti.
Yolo.
 
 
Här är vi, sjuan åttan nian, den snälla versionen: (Klara du får fylla på med bilder där du är med) ((Gjort/Klara))
 
    
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback