ELLUB

Hej mina vänner.
 
I dag klev jag upp tidigt och åkte till Sumpan och hade en lektion, sen åkte jag hem igen för att hänga med Hugo i några timmar, sen tillbaks till Sumpan och nu är jag på plats i sängen igen. Dagen var bra!! Åt en numer ännu dyrare bulle på LouieLouie och nästan ingen slogs på lektionen.
På grund av detta ständiga flängande via södra station så har jag typ börjat bli lite "bekant" med några få personer som håller till där. Med bekant menar jag typ att vi ler igenkännande mot varandra och låtsasskrattar åt att jag kommer springande igen.
1. En tiggare som sitter vid utgången och säger TJENA TJENA, har inte gett henne några pengar än men vi vinkar typ lite ibland.
2. De två telenorsnubbarna som har slutat försöka ge mig en sån där goodiebag med kontankort i, utan säger i stället "NÄ det är hon som inte ska ha".
3. Mannen som står i Wienerkonditoriet där jag köper bulle varannan dag eftersom mitt sockerbehov är helt jävla brutalt när jag kommer hem från jobbet.
  
Detta är typ de enda nya kontakterna jag knutit på hemmaplan det senaste halvåret om man inte räknar elever eller hemtjänst-brukare. Måste nog hitta lite nya fräscha kompisar.
 
Förresten, kom på att jag nog inte borde räkna eleverna och brukarna som nyknutna kontakter. Kan tänka mig att de inte direkt ser mig som en ny kompis utan bara ännu ett irriterande moment som kliver in och gör livet mer komplicerat än vad det brukar vara. Det är en av de jobbiga grejerna med att jämt vara inhoppare/vikarie.
Alla man träffar väntar ju bara på att få tillbaks den urprungliga läraren/hemtjänstpersonalen. Jag är alltid lite sämre på sysslorna än vad de är vana vid och därför uppstår också ett konstant missnöje. 
 
Jaja det är väl inte direkt konstigt att jag inte är bäst inom något arbetsområde än med tanke på min ringa ålder men det vore ju inte helt fel att nån gång ha ett jobb där övrig personal kan rikta sig till mig när det är något som behöver lösas eller liknande.
 
Apropå jobb fick jag just ett mail från fotografiska angående anställningintervju. SYND ATT JAG MÅSTE JOBBA JUST DÅ.
 
fuck life.
 
Nu ska jag hem till papi och äta middag med hela min familia och sen till Hökis å baka bullar.
Fan vad jag tjatar om bullar kanske har fått bulLimi XD.
 
 
 
Hejdå!!

Trackback