GLAD PÅSK FAN

Mina polare samt familj har lämnat Stockholm men jag är kvar. Mamma är visserligen här någonstans och lurar men jag har inte sett till henne på flera dagar. Vi har olika rutiner så att säga. I går morse hade hon i alla fall lämnat en lapp om att det fanns två burkar sill till mig i kylen och jag insåg att det var påskafton. Jag har aldrig riktigt förstått vad man förväntas göra på påsk, i år tillbringade jag högtidsdagen med att äta upp godiset avsett för påskkärringarna som aldrig dök upp och att plugga planlöst inför högskoleprovet. Framåt eftermiddagen slog jag på stort och gick upp en trappa till Arvid och fick även tillfälle att umgås med Oskar som har varit ute och flängt på andra sidan jorden hela vintern. KUL. Vi föflyttade oss till El Mundo framåt kvällen, jag tittade på när killarna spelade Backgammon och försökte förgäves förstå vad spelet egentligen går ut på. Den som lyckas lära mig spela är jag evigt tacksam. Jag var på väg hem i rimlig tid men halkade in på Matkultur, det blev sommartid och klockan var plötsligt mycket. Nu när helgen har passerat och hyllorna börjar glesna i kylskåpet tänker även jag bege mig och som vanligt är Dalarna destinationen. Jag hängde där lite mer ofta för två år sedan och folk tror fortfarande att jag bor där. Det gör jag alltså inte utan det är mormor och sommarstugan som lockar. Så om en stund åker jag...

...ska bara ganka lite n00bs först! Näää där lurade jag er allt! Har ju bara de här crazy hörlurarna med mikrofon för att alla andra jag brukar sno har försvunnit med familjen till landet xD. HAHA. Hur tokit hade inte det varit liksom?? Att jag som är värsta hippa bruden med en hel del coola kompisar och viktiga saker att göra skulle spela dataspel. Säger bara LOL (laughing out loud)  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback