Typ som en söndag

Sitter i detta nu och försöker importera bilder från mobileo. ATT DET ÄR SÅ KRÅNGLIGT. Nu tror jag i alla fall att senaste mobilbildsskörden ligger i tryggt förvar på hårddisken. Det finns mycket intressant i denna bildström som sträcker sig tillbaks till 2010, någon dag ska jag leta fram det bästa och lägga upp här. Men vi börjar med helgen. I dag skuttade jag och Mathilda upp ur sängen hos mig, superpigga och fräscha efter en lugn hemmakväll. Framåt eftermiddagen drog Mathilda till Åland och jag till familjen Lindqvist-Moritz-Vall för att påskpyssla. Vi målade ägg och åt lösgodis. 
Fint va! Jag blev i alla fall jättenöjd med vad jag och mina darrande bakishänder lyckats ådstadkomma. Det skulle bli en kyckling med lite grönt hår men ni vet hur det är med konst och hur man ofta byter spår under skapandeprocessen. Sedan tog jag en prommis och hämtade upp mitt pass som tydligen hade blivit kvar under någon bro i går natt men lyckligtvis dykt upp hos Assar i baren. Funderade på att leta upp Emil Samuelsson som har mitt gamla pass i sin ägo sedan emmabodafestivalen 2009  när jag ändå var i farten, men det får nog vänta några år till. 
Sedan gick jag tillbaks tillbaks till Skånegatan och hängde med två kärlekspar och deras gosedjur.
Här hjälpte jag Susanna att ta en dagens outfit-bild 
 
Jag vandrade sedan vidare för att möta upp mor på Beijing 8 men där var det minsann inte öppet. Jag hade verkligen sett fram emot de där broccoligrejerna med vitlök och blev lite ledsen. Vi åt i stället på någon vietnames på Södermannagatan, där var det god mat men märklig personal. Sedan traskade jag hem och tänker nu fortsätta låtsas att det är söndag och festa loss på ett påskägg jag hittade på skrivbordet i morse. Lite fantasilöst gömställe kan tyckas, men aja.
 
PUSSAR OCH KRAMAR FRÅN KLARA
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback