$$$$$

 
 
Jag var på Skansen med skolan förra veckan för första gången sedan mellanstadiet, allt var sig likt. När de andra skulle in på skansenakvariet och göra fan vet jag smet jag iväg till björnarna.  Det var jag och ett gäng utvecklingsstörda (har nog aldrig sett så många på samma dag) som stod klistrade mot glasrutan och med stort intresse följde när björnpappan försökte försökte förföra björnmamman som mest verkade intresserad av att tugga på sin kvist.  De andra djuren var så oerhört ointressanta. Vad är det för tråkdjur de har på Skansen egentligen? Antingen bara gömmer de sig hela tiden (lodjuren, finns dom ens?) eller så ser dom så sjukt deppiga ut. Ryck upp er för fan. Jag kände mig onekligen rätt gammal när jag snabbt retirerade till att inspektera de gamla husen tillsammans med SFI-grupperna för att sedan sätta mig och läsa tills jag fick gå hem.
 
 
 
Aktivitetsutbudet är sannerligen inte så brett när man har noll pengar och betygsavgörande skoluppgifter som ska in. Men det är bara fem dagar kvar nu, tills skolan är över för gott och lite pengar förhoppningsvis trillar in. Vi hörs väl då.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback