HÖKARÄNGEN

Hej!!! Dåligt med uppdateringar här på sistone men så blir det ju när solen skiner och fåglarna kvittrar. Jag har jobbat varje dag denna vecka och knappt haft tid att sova middag eller tänka på mina vanliga saker. På valborg hängde jag hos min mor med familj och vänner och sen träffade jag resten av kompisarna på Wollmars.
Tyvärr blev jag som vanligt för full och kunde inte heller hantera fyllan så det blev en relativt tidig läggning.
 
1 Maj jobbade jag men för att kompensera det så räzercyklade jag ner till medis på rasten, mötte upp kamraterna och tågade till Kungsan med ung vänster.
Resten av dagen ägnade jag åt min helvetes-deklaration. HA INTE EGET FÖRETAG DET ÄR INTE VÄRT DET. Efter ca 4 h ihopräknande, utskrifter, ifyllnad av blanketter, bråk med pappa och felskrivningar fick jag til slut ihop det och skulle lämna in det idag. MEN. När jag cyklade förbi en av snubbarna som stog utanför skrapan och samlade in deklarationerna så fick jag se något unikt. I korsningen Götgatan/Anna Lindhs plats blåser det alltid JÄVLIGT mycket mer än på andra ställen på jorden, detta var dock inte skatteverket-mannen beredd på och jag bevittnade hur alla papper i hans hand flög ut på gatan och han i panik sprang efter och stannade bilarna. Vissa blev påkörda och blåste bort i alla fall. Stackarn, usch vad många arga deklarerare han har på sitt samvete nu.
Detta gjorde i alla fall att jag beslutade mig för att åka till skatteverket på Magnus Ladulåsg och lämna in mitt heliga kuvert. Om ni nu undrade!!
 
Just det, en annan rolig grej som hände i natt/tidig morgon var när Mårten började skrika att vi skulle komma och rädda honom för att det va en fågel i rummet, vi sprang upp och fick se Mårten ta skydd under täcket, beggin for help. Hjälten Hugo fick ut fågeljäveln ur rummet och jag åtegick till min djupa sömn och trodde att det var en dröm sen när alarmet ringde. Tänk ändå vad som kan hända när man bor så långt ifrån stan!
 
Nu stoppade Hugo in en slev med Mårtens nylagade veg-lasagne VA GOTT, vi ska se på got och äta choklad och i morgon ska jag operera tanden igen för titanskruven jag hade fått trilla visst ut här om dagen, som vanligt !
 
Hejdå, lovar att bli roligare och lägga upp bilder på er och massa sånt. Adjökens
 
 

Trackback