Vår i storstan!

I dag gjorde jag ett, två, tre försök att ta mig ut i solen som en dag som denna (ja, jag är bakfull som vanligt) mest kändes som ett hån. 
 
Försök nummer ett: gick ner på kajen där min systers klass hade loppis för att finansiera nån klassresa om jag får gissa.  Tyckte att det var lite konstigt att femteklassarna såg ut att befinna sig i medelåldern, sen insåg jag att alla barnen satt innen i festlokalen med sina iphones och att det var föräldrarna som stod för försäljningen. Köpte en kaffe av någon stackars mamma i alla fall. Tänkte sedan att jag skulle cykla bort till Strandloppisen som såg nice ut på instagram men cykeln hade blivit snodd så icke sa nicke. Gick hem igen och surade.
 
Försök nummer två: Den här gången kom jag ända till rosenlund, på väg till strandloppisen igen fast med buss. Sedan fick jag höra att den var slut. Klev av bussen, gick hem igen och surade.
 
Försök nummer tre: Lyckades äntligen ta mig iväg, hem till Susanna. Jag hade med mig kameran och allt, det var så länge sedan jag hade det att jag i princip glömt hur den fungerar.
Vi gick satt på terassen, tittade ut över vår lilla stad och in i alla 20-miljonerslägenheter som vi aldig kommer ha råd att bo i. Susanna inspekterade glassen noggrannt. 
Jag kastade trånande blickar mot min flottiga telefon. Väntade  här förgäves på att insta-likesen skulle börja trilla in. 
Det räckte inte med en bild på mig i dag. Så pass vacker är jag. Här är jag lite lik Kenta och Stoffe-Stoffe tycker jag.
JAPP
Det var något grönt på träden. Kändes konstigt.
Sedan gick vi ner till de här söndagsmysarna. Vi åt ostbågar och tittade på partiledardebatten. Fattade ingenting, jag borde inte få rösta. 
 
Åh vad skönt, nu har jag bloggat färdigt för i dag. Ses på stan!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback